Ropogós sült édesburgonya és paszternák

Kiváló köretnek vagy nassolni egy finom mártogatóssal. Az édesburgonya, vagy más néven batáta narancssárga színét ugyanaz a béta-karotin adja, amely a répáét, ezért kifejezetten jó hatással van a szem egészségére, míg lila változatában egy másik antioxidáns hatású színanyag, az antocián fejti ki hatását. Az édesburgonya húsos, gumószerűen megvastagodott gyökere szénhidrátban és (különösen a sárga húsú fajta) béta-karotinban gazdag. C-vitamin-tartalma 15-30 mg/100 g, de tartalmaz B1, B2, B6, és E vitaminokat is. Értékes ásványi anyagokat tartalmaz: kalcium, vas, magnézium, mangán, kálium, foszfor, nátrium, szelén, réz és cink is található benne. Már egy közepes méretű édeskrumpli is fedezi egy átlagos ember napi A-vitamin-igényét A paszternákban – vagy pasztinákban – található folsav, kálcium, kálium, B1-, B2-, B3- és C-vitamin, vas és cink. Ezen kívül magas a rosttartalma, a bélrendszer karbantartásában is jó szolgálatot tesz, valamint a régi rómaiak úgy tartották, hogy a paszternák vágykeltő hatással bír, azaz afrodiziákum, úgyhogy csak óvatosan vele. 🙂

Hozzávalók:

  • 1 nagy édesburgonya
  •  1 nagy paszternák 
  • 1 evőkanál kókuszolaj 
  • 1 teáskanál fahéj 
  • 2 teáskanál római kömény 
  • 1 teáskanál őrölt római kömény
  •  1 evőkanál kukoricaliszt (elhagyható)
  •  egy csipetnyi himalája vagy tengeri só

Így készítsd:

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. Béleljünk ki egy tepsit sütőpapírral. Hámozzuk meg az édesburgonyát és a paszternákot, és vágjuk fel hasábokra. Tegyük be egy nagy tálba, és adjuk hozzá a többi hozzávalót. Keverjük jól össze. Terítsük szét a zöldségeket a tepsiben, rakjuk be a sütőbe, és süssük körülbelül húsz percig.


Scroll to Top